Vy ještě nepoužíváte personalizátory v Adwords?

Marketing

Práce PPC specialisty bývá někdy otročina. Google se nám pokusil opět práci trošku usnadnit a zpřístupnil v rozhraní Adwords personalizátory.

Práce PPC specialisty bývá někdy otročina. Google se nám pokusil opět práci trošku usnadnit a zpřístupnil v rozhraní Adwords personalizátory. Celý systém personalizátorů je zatím v zárodku a dá se očekávat, že jej Google brzy rozšíří. Už teď se ale najde hodně možností, kde jejich výhod využít. Chcete v inzerátech odpočítávat čas do konce nějaké akce? Chcete mít v inzerátu nejnižší ceny zboží v kategorii? To vše nyní snadno nastavíte díky personalizátorům.

Časový odpočet

Nejjednodušší a přitom užitečnou "hračkou" je v personalizátorech odpočet času. Jednoduchá funkce COUNTDOWN dokáže odpočítat čas k určitému datu a nejen to!

Counter

{=COUNTDOWN("2014/12/24 09:00:00","cs",14)}

Zápis nám říká, že máme spustit odpočet v reklamě 14 dnů před datem 24.12.2014 9:00:00. Odpočet se pak objeví pěkně vyskloňovaný v inzerátu, prostě sen! Funkce také řeší častý problém countdown funkcí z AdwordsScriptů a inzerát po skončení odpočtu vypne.

Pokud do funkce nezadáte informaci, kdy se má odpočet spustit, reklama se automaticky aktivuje pět dní před určeným datem. A třešnička na konec, odpočet běží do poslední minuty. No nekupte to, když sleva 40 % končí za deset minut!

Nově je k dispozici editor na funkci COUNTDOWN přímo v rozhraní Adwords, stačí když začnete psát při tvorbě inzerátu {= Vyskočí editor, který vás již nastavením COUNTDOWN funkce provede.

Editor

Umí toho ale mnohem víc!

Funkce COUNTDOWN je jistě užitečná, ale personifikátory toho umí mnohem více. V rozhraní Adwords pod záložkou "Sdílená knihovna" - "Firemní údaje" je několik užitečných exportů/importů. Mimo jiné sem můžete nahrát i vlastní data pro personifikátory reklam.

import

Pokud se vám například často mění různé akce, čísla a texty v reklamách, můžete je přes tabulku snadno vkládat do reklam. Stačí do tabulky nahrát potřebná data, navázat je na patřičnou sestavu či kampaň a pak je jednoduchým zápisem zavolat.

Řekněme, že chceme v kampani "Korálky" vkládat informaci o počtu korálků skladem. Pro rychlé vyzkoušení jsem připravil tabulku ke stažení. Nyní stačí tabulku nahrát a pojmenovat. Říkejme jí třeba "CustomPocty". Data máme připravená. Vy si jen před importem upravte v tabulce název cílové kampaně (místo:NÁZEV_KAMPANĚ zapište nějakou vaši existující kampaň).

Tabulka s daty bude vypadat nějak takto:

Tabulka

Máme skoro hotovo. Nyní stačí údaj o počtu korálků zavolat v inzerátu. To uděláme jednoduše. Musíme jen říci, ze které tabulky se má jaký sloupec v inzerátu objevit. Toho docílíme zápisem {=NázevTabulky.NázevSloupce}. V našem případě tedy: {=CustomPocty.PocetKusu}.

Výsledný inzerát bude vypadat takto:

10001

Určitě už vás napadlo mnoho způsobů jak customizery využít. Odpadá tak například hromadný update inzerátů s akcemi ap. přes AdwordsEditor. Navíc do reklam nezasahujete a tak změnami hodnot (například výše slevy) nepřicházíte o skóring inzerátu. Jednou za čas pak stačí tabulky znovu nahrát a tím všechna data aktualizovat.

Pozor při importu kampaně do Skliku. Importér Skliku si zatím neumí s personalizátory poradit. Zobrazí je tedy tak jste je zadali včetně závorek. Nezoufejte, úprava Sklik importéru pro pesonalizéry se prý chystá!

Na tento článek volně navazuje návod "Jak v OpenRefine snadno získat nejnižší cenu zboží v kategorii?"

  • Vzorový importní soubor z dokumentace je dostupný ke stažení zde
  • Detailní dokumentaci pak najdete v nápovědě Adwords.

 

Karel Rujzl
Konzultant online marketingu

 

Zpět nahoru