Stručná reportáž o největší online marketing konferenci ve Střední Evropě, která se konala v Brně.

V době předvánočních nákupů, kdy většina online marketérů sklízí plody své celoroční práce, proběhla v Brně akce s podtitulem "největší online marketingová konference ve Střední Evropě". Název, obsazení i kvalitní promo přinesly velké očekávání a dnes už můžeme říci, že se vyplnilo.

Dvoudenní akce slibovala mnoho zajímavých příspěvků a tak se konference dotkla jak SEO, Sociálních sítí, analytiky, tak i PPC reklamy. Z obsahu přednášek bylo znát, jakou cestou se bude příští rok online marketing ubírat a jaká témata se budou řešit. A tak často padaly termíny jako "prediktivní analytika", "persony", "mikroformáty" a "etika a ochrana soukromí". O moderování konference se pak postaral známý český novinář Miloš Čermák.

Tweet 1
Osobně mi nejvíce utkvěly přednášky od Cyruse Sheparda a zejména pak Michaela Kinga, který vnímá situaci okolo klíčových slov "not provided" jako příležitost a další možnost jak dělat marketing lépe. Svůj vysoký standard udržel i Marek Prokop který popsal, jak přemýšlí nad personami v souvislosti se SEO.

Druhý den jsem jako "PPCčkář" spokojeně předl, když sympatická Petra Brodilová přiblížila, jak pracuje s Adwords a ladí PPC kampaně pro klienty Googlu. Velice dobře se poslouchal Pavel Jašek, který v kostce shrnul, jak přemýšlí nad webovou analytikou. Hodně do hloubky šel s tématem Phil Pearce s jasným poselstvím, že se marketing má dělat eticky a s ohledem na bezpečí uživatelských dat.

O prediktivní analytice mluvil Mirek Černý a ačkoli jeho přednáška nebyla třeskutě humorná, jako přednáška jeho předřečníka, měla na konferenci své místo. O to více zamrzí, jak se o jeho vystoupení v živém konferenčním "Twitter feedu" poměrně nevkusně vyjadřovali nejen jednotlivci, ale i zástupci marketingových agentur. Chumel zvědavců, který se kolem něj po přednášce utvořil, dal jasně najevo, že toto téma mnoho lidí velmi zaujalo, jen nebyli na Twitteru tak hlasití.

Tyholky

Evan Fishkin, sympaťák z Microsoftu, celou konferenci uzavřel a jako malý bonus přidal po vypnutí kamer také informaci, kam se bude vyhledávání od Microsoftu v budoucnu ubírat. Krásnou tečkou pak byl potlesk vestoje pro pořadatele Jindru Fáborského a také fakt, že sál zůstal do posledních minut zcela plný.

Standing Ovation
Konference ubíhala ve svižném tempu a až na menší problémy s frontami na jídlo bylo znát, že si pořadatelé dali s přípravou opravdu záležet. Pro odreagování, seznámení se a diskusi nad všemožnými marketingovými tématy pak sloužil večerní program: našlapané večírky ve vskutku festivalovém duchu.

Pořadateli Jindrovi Fáborskému se povedlo stvořit téměř dokonalou konferenci. Že byla bezpochyby nejlepší, co jsme zatím v tomto směru v Česku mohli vidět, je holý fakt. Nezbývá, než se těšit na to, co vymyslí příště. Má na to celý rok!

Karel Rujzl
Konzultant online marketingu

PS: Kdo vybíral hudbu v přestávkách mezi přednáškami? Nám se moc líbila, našli jsme tuto: https://soundcloud.com/tycho/hours

Co to bylo za hudbu?

PPS: I přes mnohá naléhání doufáme, že příští rok pořadatele nenapadne Marketing Festival přesunout do Prahy a zůstane na domácí půdě tady v Brně :-)

Diskuze