V úterý 10. 7. 2019 představil Google novinky v oblasti inzerce na své platformě. Jejich charakteristiku shrnul do tří termínů, které reflektují specifika aktuální doby. Jaké to jsou?

  • Valuable – hodnotná/užitečná
  • Trustworthy - důvěryhodná
  • Transparent – transparentní

Google marketing innovations keynote 2018

Sridhar Ramaswamy- Senior Vice President Ads na jevišti

Obecným trendem u uživatelů internetu je totiž neustále klesající důvěra v reklamu. Představitelé společnosti Google zmínili, že online inzerce by neměla být tapetováním digitálního prostoru, ale spíš plnit funkci asistenta uživatele při naplňování jeho cílů, záměrů.

Nedůvěra v online inzerci je mimo jiné umocněna čím dál širším sběrem osobních dat a následným nakládáním s nimi. V prezentaci byla opět zmíněna url adresa, která je dostupná všem uživatelům, kde zjistíte, co o vás Google souhrnně ví.

Co pro nás Google nově připravil?

Největší zájem bezpochyby sklidil nový modul Google Analytics, zatím v beta verzi. Jedná se o měření napříč zařízeními – cross device, které je zatím dostupné jen v BETA testu u vybraných účtů. My vám však už nyní můžeme slíbit, že je o co stát:-)

Responzivní reklamy ve vyhledávání

V oblasti vyhledávací sítě byly představeny responzivní reklamy ve vyhledávání. Systém AdWords, po zadání vstupů, sám vyhodnotí nejvíce funkční formulaci, kterou následně bude zveřejňovat.

Responsive search ads

Ukázka responzivních reklam ve vyhledávání z Google Marketing Keynote

Rychlost načítání stránek

Rychlost načítání stránky, ať už na PC nebo na mobilu, je jedním z klíčových faktorů kvality celého webu. V následujícím období spustí Google „Landing page speed score“, kde budou moci nejen markeťáci zjistit, jak si na tom stojí jejich web.

Podpora pro začínající a malé podnikatele

Významná část prezentace byla věnována malým či začínajícím obchodníkům, podnikatelům, startupům.

Pro ně chystá Google následující:

  • Smart campaigns – jednoduše nastavitelné a spustitelné kampaně založené na machine learningu.
  • Smart schopping campaigns – zjednodušené kampaně v Google nákupech, kde se feed automaticky generuje z webu/e-shopu.
  • Local campaigns – kampaně s cílem zvýšit fyzické, reálné návštěvy kamenných prodejen.
  • Hotel campaigns – speciální kampaně určené pro hotelový segment s cílem zvýšení bookingů.
  • Auto optimized landing pages – nástroj pro tvorbu vstupních stránek inzerce.
  • Grow with Google program – edukační program Google pro malé a začínající podniky.

Na závěr došlo i na  již chvíli známou věc - rebranding celé inzertní platformy Google. Její počátky, resp. počátky DoubleClicku, se datují do roku 1996. Roku, kdy šel do kin film Space Jam a chlapecký boyband 'N Sync vydal novou desku :-). Český hokejový tým vyhrál mistrovství světa a fotbalový se umístil druhý na mistrovství Evropy. To vše patří do oblasti polozapomenuté historie.

Je tedy pochopitelné, že se samotný Google transformuje a mění, aby se nestal pouhým encyklopedickým historickým pojmem.

Zajímají vás novinky z Google Marketing Innovation Keynote detailně? Pusťte si celý záznam.

Google Marketing Innovation Keynote

Diskuze