Jak dělat kombinovanou reklamu v Skliku

Marketing

Od 17. 9. již v Skliku nelze vytvářet klasické textové reklamy v obsahových kampaních. Nyní (kromě nasazení přes API) je možné využít pouze kombinovanou reklamu a klasické bannery. Pojďme si v rychlosti zrekapitulovat možnosti, které nám tento formát nabízí. Také se podíváme na doporučené postupy od Seznamu a naše výsledky z těchto doporučení.

Jak textová/kombinovaná reklama vypadá?

Jedná se o nový typ textové reklamy v obsahové síti Skliku. Reklama se skládá ze 3 textových polí, která jsou doplněna o dva ilustrační obrázky, název firmy a firemní logo. Sklik vybere a zobrazí takovou kombinaci textových polí a obrázků, která nejlépe pasuje do dané reklamní jednotky a zajistí tak maximální výkon.

 

původní formát textové reklamy

Původní formát textové reklamy

nový formát kombinované reklamy

Příklad zobrazení nového formátu kombinované reklamy

 

Na některých umístěních se kombinovaná reklama zobrazí ve své nativní podobě. Cílem nativní reklamy je co nejpřirozeněji zapadnout do obsahu webové stránky, kde se zobrazuje a nerušit tak uživatele.

Zároveň bychom zde měli využít jiný typ reklamního textu. Nativní inzerát se zobrazuje v prostředí, kde uživatel primárně očekává obsah, ne reklamu. Proto by reklamní text měl uživatele spíše nalákat zajímavým obsahem.

 

Přinášíme vám několik tipů pro nastavení kampaní, které vychází z best practice od Seznamu a našich výsledků.

Použijte přesnější cílení reklamy

Nejen v případě že máte omezený rozpočet pro kampaň se vyplatí využít přesnějšího cílení reklamy. Sklik nám nabízí řadu možností od cílení čistě na umístění, zájmy nebo zájmy o koupi, remarketing. Cílení můžete i kombinovat.

Cílení na zájmy

V této kampani jsme se snažili oslovit publikum, které uvažuje o koupi svatebního daru. V tomto případě jsme využili cílení na zájmy uživatelů. Při cílení na zájem “svatby”, CTR narostlo o 155 % a CPC tohoto cílení bylo o 30 % nižší oproti ostatním typům zájmů.

 

Příklad použité kombinované reklamy

Příklad použité kombinované reklamy

 

Cílení na umístění

Na homepage Seznam.cz získáme sice velký zásah/impression, ale je tady zároveň velký tlak na aukci konkurenčních inzerentů. Při omezeném rozpočtu toto “plošné” cílení není dobrá volba.

V rámci kampaně na svatební dary jsme vyzkoušeli kombinaci cílení na zájmy + umístění. Reklamu jsme zobrazovali zvlášť na homepage Seznamu a na ostatních webech (novinky.cz, super.cz, prozeny.cz) CTR na ostatních webech oproti homepage Seznamu narostlo o 170 %, CPC se snížilo o 25 %. V tomto případě nejlépe fungovalo zobrazování na webu prozeny.cz.

Zkoušejte různé varianty textů

Jak jsme zmínili, kombinovaná reklama se na některých plochách zobrazuje ve své nativní podobě, kde uživatel primárně očekává obsah.

Zkoušeli jsme využít různých variant textů, abychom zaujali uživatele. První varianta byla čistě prodejní, obsahovala nejdůležitější informace k akci - na co se akce vztahuje, doba trvání… Další varianty byly více kreativní. Jejich cílem bylo uživatele spíše zaujmout a nasměrovat k prokliku na web.

Srovnání CTR mezi varianty textů je velmi zajímavé, podívejte se sami.

 

První prodejní verze reklamy

První prodejní verze reklamy

Kreativní verze reklamy

Kreativní verze reklamy - nárůst CTR 36 % oproti prodejní verzi

Vyšperkovaná kreativní verze reklamy

Vyšperkovaná verze kreativní reklamy - nárůst CTR 210 % oproti prodejní verzi

 

Nárůst u kreativnějších verzí (obzvlášť u vyšperkované kreativní verze) reklamy je markantní. Takže za nás platí: Hrajte si s texty, zkoušejte kombinovat různé prvky a snažte se docílit co nejlepších výsledků.

Kombinace nativní reklamy a remarketingu

Dalším doporučením od Seznamu je využití čistě nativní reklamy na neprodejní/informativní článek a následný remarketing pouze na uživatele z nativní kampaně.

Vyzkoušeli jsme si to u zářijové kampaně pro Country Life. Pomocí nativní reklamy jsme promovali konkrétní videorecepty, kde se uživatel po prokliku dostal na landing page obsahující recept. Prostřednictvím remarketingu jsme následně ukázali statické a kombinované bannery, které obsahovaly sdělení o aktuálně probíhající akci.

 

Nativní reklama pro videorecepty I.

Nativní reklama pro videorecepty I.

Nativní reklama pro videorecepty II.

Nativní reklama pro videorecepty II.

 

Dostali jsme se na zajímavé hodnoty CTR, které dosahovalo 0,73 %.

Remarketingová kampaň na tyto uživatele zaznamenala vyšší CTR o 210 % oproti klasické variantě, kde jsme oslovovali návštěvníky celého webu. Nárůst CTR nastal především kvůli oslovení uživatele “nenásilnou” formou nativní reklamy na videorecept. 

Spojení nativní reklamy na neprodejní články a následného remarketingu určitě doporučujeme.

 

Sdílet na facebooku anebo twitteru

Zpět nahoru