Myslíte si, že Instagram je jenom o fotografiích? Přemýšlejte nad ním jako nad dalším kanálem pro komunikaci. Vytvářejte zajímavý obsah, kterým budete jedineční a zajímaví pro své publikum. Jak na to? A jaké aplikace se vám budou hodit při tvorbě vizuálně atraktivního obsahu?

Instagram není jen hezké pozlátko

Pod Instagramem si určitě vybavíte pěkné nastylované fotky. Ale není to jen o hezkých fotkách. Je to o konstantní práci s touto sociální sítí. Tvoříte příběh své značky, váš blog, vaši osobní vizitku. A samozřejmě chcete, aby se líbila. Zaměřte se na své publikum - poznejte své fanoušky. Jaký obsah sledují, co je zajímá, kdy reagují? Pochopení vlastního publika je základ toho, proč to vlastně děláte. 

Instagram má spoustu dalších funkcí, které mohou váš brand posunout dál. Komunikujte s fanoušky pod příspěvky v komentářích, v přímých zprávách, využívejte hashtagy, aktivně tvořte Instagram stories, které budou pro vaše cílové publikum zajímavé. A nezapomeňte - Instagram není Facebook. Takže na žádné duplikování příspěvků z Facebooku ani nemyslete. Přemýšlejte nad svým obsahem a vybudujte si obsahovou strategii pro Instagram. 

Instagram Megapixel, DesignVilleUkázky Instagramů - megapixelcz, designville.cz

 

Zkuste si hrát s obsahem

Instagram je kreativní platforma. Proto se nebojte být kreativní a s obsahem si hrát. Když máte promyšlenou strategii příspěvků, začněte tvořit. Vyzkoušet se toho dá opravdu hodně - od ladění fotek do různých barevných tónů, přes různé formáty fotografií, až třeba po využití typografie. Nezapomeňte, že příspěvky by vždy měly ladit k sobě navzájem - tvořit takový pomyslný příběh. Nebojte se inspirovat u druhých - skvělý je např. Pinterest, kde najdete spousty nápadů a vizuální inspirace. My v Pecce si teď hrajeme s kombinací obrázků, textu a vizuálního oddělení jednotlivých řad příspěvků. Na našem Instagramu především ukazujeme, jak se žije v Pecce a jaké společné aktivity tu spolu zažíváme.


Instagram Peckadesign Ukázka Instagramu - peckadesign 

 

Kreativní vychytávky pro tvorbu 

Vaše Insta zeď je něco jako vaše galerie, kterou je třeba barevně vyladit. Fotky byste měli před nahráním určitě upravit. K barevnému sladění příspěvků se vám hodí aplikace VSCO, kde pomocí filtrů a funkcí na úpravu své fotky sjednotíte, i když jste je třeba fotili za úplně jiných světelných podmínek. Další skvělá aplikace na úpravu fotek je Lightroom pro mobily od Adobe. V aplikaci Layout, která je přímo součástí Instagramu si snadno a rychle vytvoříte koláž a nebo dáte fotkám bílý rámeček - fotky pak lépe dýchají a mají svůj prostor. Takže laďte a hrajte si se svým Instagramem tak, ať vám i vašemu publiku přináší radost. 

 

instagram barevné laděníUkázky Instagram profilů s barevným laděním - akivotrubova, hynecheck


Jak vyfotit flat lay

Flat lay fotografie jsou v kurzu už pár let, získaly více pozornosti především díky Instagramu. Co se pod pojmem flat lay ukrývá? Jsou to aranžované líbivé fotky s vyskládanými věcmi - focené shora. Využívají je především foodblogeři, profily pohybující se v oblasti fashion, lifestyle, kosmetiky a designu.


Pár pravidel při focení flat lay fotografií

  • Flat lay vypráví příběh -  předměty volíte podle značky, podle toho, co chcete komunikovat.
  • Vybrané věci by k sobě měly harmonicky sedět. (Příklad: Asi nedáte motorovou pilu a vedle toho zlatý přívěsek na klíče - to by nedávalo smysl.) 
  • Jednoduché pozadí, na kterém produkty vyniknou. 
  • Produkty by se neměly ztrácet ve vzorech. Nejlepší je čisté bílé pozadí.
  • Zvolte jedno barevné schéma.
  • Mezi předměty by měl být prostor.
  • Posouvejte, hrajte si s kompozicí, dokud se vám to nezdá být pocitově správně 
  • Buďte kreativní.
  • Foťte na čtvercový formát.
  • Úprava fotek je nezbytná. Flat lay fotografie jsou spíše světlejší. 
  • Inspirujte se na Pinterestu, blogerkami, co fotí pěkné flat lay fotky.
  • Mějte po ruce rekvizity, kterými snadno doplníte kompozici. 

Na workshopu s Aki Votrubovou jsme si zkoušeli, jak takovou flat lay fotku vyfotit. Není to o pouhém focení, ale u flat lay fotografií jde spíš o “nastylovaní terénu”. Flat lay pro mužské publikum je geometrický, techničtější. Flat lay pro ženské publikum je spíše uvolněnější, chaotičtější, ale i v tom chaosu najdete řád. Důležité je, aby bylo z fotky poznat, na který produkt se chcete zaměřit. Abyste viděli rozdíl, vytvořili jsme pro vás dvě ukázky. 

 

flat lay fotografie

ukázky flat lay fotografií v dámském a pánském stylu


Zákulisní postřeh: Když máte firmu plnou mužů, ani netušíte, kolik rekvizit najdete. Navíc tu máme taky zásobu pěkných věcí z naší sesterské společnosti DesignVille.

Instagram je měnící se živoucí organismus, tak nezapomínejte sledovat aktuální trendy. 

Tápete v instagramových vodách a nevíte si rady, co s vaším obsahem? Tak směle do toho - ptejte se. Rádi vám poradíme.

Diskuze