Druhý díl seriálu o zbožových srovnávačích je tu. V dnešním úvodu do Heureky si řekneme, jak můžete zabodovat na největším srovnávači u nás - na Heurece. Ukážeme si, jak připravit e-shop k biddingu, vysvětlíme si pojmy jako HeurekaPoint či Heureka košík a povíme si, proč je důležité být ověřen zákazníky.

Začínáme na Heurece

Pokud chcete svůj e-shop na Heurece zaregistrovat a začít s inzercí, můžete si vybrat ze dvou režimů: neplacený (FREE) a placený (PPC). Ve free režimu jsou služby Heureky docela omezené. Vaše produkty budou inzerovány pouze ve fulltextovém vyhledávání, a nemůžete soutěžit na produktových kartách a v kategoriích. V PPC režimu se naopak produkty zobrazují jak v kategoriích, tak v produktových kartách. 

K registraci potřebujete:

  • kontaktní údaje
  • fakturační údaje
  • adresu XML feedu pro Heureku (dle platné specifikace)    

Ověřeno zákazníky

Pokud to s inzercí na Heurece myslíte vážně, implementujte službu „Ověřeno zákazníky“. Heureka není jen tupý srovnávač ukazující srovnání cen jednotlivých e-shopů, ale snaží se vám také doporučit dobrého a spolehlivého prodejce. Modré či zlaté certifikáty „Ověřeno zákazníky“ jsou nejen zárukou kvality, ale také vám zpřístupní cestu ke službám, které jsou jen pro ověřené e-shopy.  

heureka ověřeno zákazníky

Ověřeno zákazníky v obou barevných variantách. 

Služba „Ověřeno zákazníky“ funguje na principu cílených dotazníků po každém nákupu, které Heureka posílá zákazníkům. Ti se pak mohou bez zábran vyjádřit o kvalitě vašich služeb, produktů i dopravy. Služba tak poskytuje důležitou zpětnou vazbu pro vaše podnikání a vyplatí se průběžná hodnocení sledovat. Certifikát „Ověřeno zákazníky“ získáte po dosažení určitého počtu kladných hodnocení. A zároveň vaše celkové hodnocení spokojenosti nesmí spadnout pod 90 %. Služba je pro všechny zdarma. E-shopy se certifikátem mohou pochlubit například i v patičce svého webu. Informace ohledně implementace služby najdete zde.  

Další výhody:

  • Můžete začít využívat dostupnostní XML soubor, který vašim zákazníkům poskytne podrobné informace o dostupnosti zboží na jednotlivých pobočkách a skladech
  • Export recenzí
  • Manipulace s cenou za proklik
  • Budete se moci účastnit různých sezónních akcí a soutěží (ShopRoku, Den dopravy zdarma)
  • Stahování sortiment reportu

Jak uspět na Heurece?

Máme registrovaný e-shop, máme „Ověřeno zákazníky“, máme úspěšně naimportován XML feed a začínáme bidovat. Strategie bidování jsme si popsali už v minulém článku o obecných strategií. A v tomto článku vám ukážu, na co u Heureky nezapomenout a poradím, čím se odlišíte od konkurence.

Přijatelná spárovanost

Párování produktů do produktových karet je pravděpodobně jeden z nejdůležitějších faktorů práce s Heurekou. Snažte se, aby drtivá většina produktů byla správně napárovaná na správné produktové kartě. Docílíte toho hlavně správným přiřazením tagu CATEGORYTEXT a PRODUCTNAME.  

Produktové parametry a varianty

Pomůže vám pečlivá práce s XML feedem a propisování co největšího množství informací. Snažte se do Heureky dostat všechny varianty svých produktů a důležité parametry.  

parametry a varianty

Využívejte tag GIFT a PRODUCT

Dejte svým zákazníkům důvod, aby nakoupili právě u vás. Pokud v e-shopu přidáváte k produktům nějaký malý dárek, nebojte se tuto informaci propsat do tagu GIFT. A pokud přidáváte k produktu zajímavou nabídku třeba ve formě prodloužené záruky, dejte o ní zákazníkům vědět využitím tagu PRODUCT. Ano, je to práce navíc. Ale i tyto zdánlivé drobnosti mohou dopomoci nerozhodnému zákazníkovi k prokliku a následné konverzi na vašem e-shopu.  

heureka gift

Využijte Heureka Point

Jedná se o další výhodu, která může zákazníka přesvědčit. Heureka Point je forma osobního odběru, kdy vám Heureka umožní využívat svá výdejní místa a pobočky. Najdete je hlavně v Praze, Brně, Ostravě a Bratislavě. Pokud nemáte vlastní síť skladů či kamenných poboček, je to vhodná alternativa osobního odběru.  

Dostupnostní feed? Rozhodně ano

Dostupnostní feed poskytuje hodně možností, jak svůj e-shop zviditelnit. Feed obsahuje informace o dostupnosti jednotlivých produktů na určitých pobočkách. Dostupnostní feed se stahuje každých deset minut a vždy obsahuje aktuální data. Velkou výhodou oproti konkurenci může být informace o produktech dostupných k odběru na nejbližší pobočce či přesná informace o tom, do kdy je třeba zboží objednat, aby bylo v požadovaný den u zákazníka.  

Shrnutí výhod:

  • Informujete zákazníka o čase, do kdy je nutné zboží objednat, aby ho dostal v požadovaný den
  • Aktuální informace o dostupnosti produktů
  • Zobrazení mezi obchody poblíž – osobní odběry
  • Přesné údaje o dostupnosti zboží vedou k lepším konverzím  

A co Heureka košík?

Heureka košík je formou on-line nakupování přímo z Heureky. Zákazník se nemusí, po výběru produktu, proklikávat na e-shop a nakupovat až tam, ale může nakoupit přímo ve srovnávači. Produkt pak dodá e-shop, který službu Heureka košíku využívá.  

heureka košík

Na jednu stranu může být Heureka košík atraktivním zpříjemněním pro zákazníky, ale na stranu druhou se to e-shopům nemusí ekonomicky vyplácet. Heureka si za každý takto prodaný produkt účtuje provizi. Hodnota provizí se liší podle jednotlivých kategorií produktů.  

Druhý díl seriálu o zbožových srovnávačích končí. Než začnete s Heurekou aktivně pracovat, pročtěte si jejich blog, který je plný zajímavých informací a novinek. Doufám, že se vám úvod do světa Heureky líbil a že se vám mé stručné rady budou hodit. V dalším díle o zbožových srovnávačích se podrobněji podíváme na Zboží.cz.

Diskuze