Instagram nově umožňuje inzerentům označovat / tagovat produkty v organických příspěvcích. Na téhle funkci (tzv. product tagging) pracuje již nějakou dobu. Zpočátku byla spuštěna pouze v USA. V březnu se pak rozšířila i do některých evropských zemí. Česko mezi nimi ještě nebylo. Funkce se setkala s úspěchem, jak ze strany firem, tak i uživatelů, a proto Instagram funkci zpřístupňuje i dalším zemím, včetně Česka.


VIDÍTE. KLIKNETE. NAKUPUJETE.

Jde o to usnadnit a zpříjemnit uživatelům nákup. Chytře. Jednoduše. Rychle. E-shopu se zvedají tržby a zákazník má pohodlnější a jednodušší nákup. Prodejní příspěvek je vždy označen nákupní ikonkou tašky, jak vidíte na obrázku níže.

Naše sesterská firma DesignVille už tagování produktů na svém instagramovém profilu vyzkoušela.
 

Tagování produktu - Instagram DesignVille

Instagramový feed DesignVille - tagování produktů

 

Jak získat možnost nakupování na Instagramu

Jaké podmínky musí firma splňovat, aby měla možnost funkci využít? V první řadě musí prodávat zboží. Rozhraní zatím neumožňuje tagovat cizí produkty. Další podmínkou je mít aktivní business profil na Instagramu, který musí být propojený s katalogem produktů na Facebooku. Po splnění těchto požadavků Instagram prověří, zda je vaše firma splňuje a následně vám účet schválí.

Podrobně popsaný postup schválení ze strany Instagramu najdete tady.

Jak funkci nastavíte?

V sekci “Nastavení firmy” v aplikaci Instagram najdete možnost “Nakupování”, kde vyberete požadovaný katalog produktů, který tím propojíte s vaším firemním profilem. Samotné nastavení tagů je velice jednoduché a intuitivní. Stačí vybrat fotku, přidat popisek a pak označit produkty. Pro kompletní návod se vydejte do nápovědy Instagramu.

Tagování produktu 2 - Instagram DesignVille

Označování produktů na Instagramovém profilu DesignVille - 1.část

 

Tagování produktu 3 - Instagram DesignVille

Označování produktů na Instagramovém profilu DesignVille - 2.část


Nové možnosti a funkcionality Instagramu se šíří jako lavina. Tato sociální síť stále pracuje na zlepšovaní možností, jak pro uživatele, tak pro firmy. Sami jsme zvědaví, co přijde dál.

A co vy, používáte už na svém instagramovém profilu tagování produktů?
 

Diskuze