V prestižní soutěži WebTop100 2007 o nejlepší firemní web, zaznamenaly weby od PeckaDesign výrazný úspěch: zvítězily hned v několika kategoriích.

V rámci projektu WebTop100 proběhlo již tradiční vyhlašování šestého ročníku soutěže o nejlepší firemní webovou prezentaci českého internetu. Samotné vyhlášení vítězných webů probíhalo v 11 oborových kategoriích.

V soutěži zaznamenal obrovský úspěch web jednoho z našich klientů, internetový obchod s digitálními fotoaparáty Megapixel. S převahou zvítězil nejen v kategorii o nejlepší E-shop, ale také v kategorii Obchod a prodej.

Ve stejnojmenné kategorii obsadily weby od PeckaDesign rovnou dvě přední pozice. Kromě webu Megapixel, který získal první místo, obsadil web outletového obchodního centra Freeport druhou pozici.

Náš vlastní web, PeckaDesign.cz, si v soutěži vedl neméně dobře. Zvítězil nejen v oborové kategorii IT, ale obdržel také zvláštní cenu „Designová trefa“ za graficky nejlépe zpracovaný web ze všech hodnocených webových prezentací.

absolutním pořadí pak obsadily weby od PeckaDesign z celkem 158 hodnocených prezentací vynikající druhé (Megapixel), třetí (PeckaDesign) a čtvrté místo (Freeport).

„I když je firma PeckaDesign na trhu již téměř 10 let, této soutěže jsme se zúčastnili poprvé. Tím více náš těší ohromný úspěch, který námi vytvořené webové prezentace dosáhly, a jen nás utvrzuje v tom, že děláme svoji práci dobře. Zároveň však nechceme usnout na vavřínech a již nyní máme řadu námětů, jak zmiňované webové prezentace dále zdokonalovat.“, řekl po vyhlášení výsledků soutěže ředitel společnosti PeckaDesign, Michal Horák.

Vyhlášení výsledků proběhlo 30. října 2007 v Restaurant & Cocktail baru p.m. v Praze. Pořádání soutěže se ujalo konzultační a poradenské centrum Dobrý web společnosti Internet Info. Odborná porota byla složena ze 40 odborníků v čele s bývalou ministryní informatiky Danou Bérovou.

Hodnocení našeho webu

Radost nám udělalo i písemné hodnocení poroty, které bylo součástí materiálu Individuální hodnocení webu. Je rozděleno podle hodnotících kritérií.

Informační hodnota

ALEŠ MIKLÍK: Struktura webu vhodně reaguje na základní otázky typického návštěvníka; web je z informačního hlediska pro daný účel dobře navržen. Důraz na zprostředkování referencí je pro "komunikaci" podobně zaměřených služeb vhodnou volbou. Nechybí popis postupů práce a používaných technologií stejně jako péče i o méně znalé potenciální zákazníky. Orientaci dobře pomáhá přehledné menu. Snad jen málo popisná položka "Úvod" je dnes už poněkud "přežilá" a zasloužila by přejmenování. Na textech je patrná práce copywritera (či jeho kvalitní náhrady), což přispívá k velmi dobré a rychlé srozumitelnosti nabízených informací. Jazykových chyb je opravdové minimum. V popisu nabízených služeb nechybí snad žádná důležitá informace kromě jediné - orientační ceny. Ne vždy je tato informace samozřejmě k dispozici, přesto by jednoduché vodítko v tomto směru informační zisk návštěvníka webu doplnilo na maximum.

Marketing

TOMÁŠ JINDŘÍŠEK: Ze své pozice ředitele internetové agentury si troufnu říci, že vím, jak by stránky takové internetové agentury měly vypadat. A přesně takové a možná ještě lepší jsou stránky Pecka Design. Zde rozhodně neplatí citace o kovářově kobyle. Web neohromí nějakým šokujícím řešením, ale naopak trpělivě „nahlodává" potenciálního klienta množstvím ukázek, referencí, případových studí, citací spokojených klientů atd. Nemám co vytknout, držím vám palce v další činnosti.

MICHAL MALÉNEK: Hlavním marketingovým nástrojem webu jsou „reference", což je určitě dobře. Svou váhu mohou mít také vyjádření klientů. Stránky jsou obsahově bohaté, a jakkoliv by možná neuškodil i blog na dané téma, jde spíše o přání člověka z oboru a nikoliv zákazníka.

MARTIN SMRT: Pokud se webdesignerské studio prezentuje zdařilou prezentací, nelze o marketingovém efektu pochybovat.

Použitelnost

MICHAL MALÉNEK: Web je velice jednoduchý a tudíž také přehledný. Jednoduchost ovšem není na úkor obsahu, spíše naopak. PeckaDesign je jednou z vedoucích firem v oboru, a proto by asi bylo podezřelé očekávat cokoliv jiného, než dobře odvedenou práci. Mám-li hledat mouchy, v referencích bych po kliknutí na obrázek očekával otevření stránek a ne minigalerie. Ale to je čistě můj subjektivní názor, možná že jiní návštěvníci to vidí jinak.

MARTIN SMRT: Členění obsahu je na webu vyřešeno zcela ideálně. Obsah je rozdělen do několika základních kategorií tak, jak by uživatel u podobné prezentace čekal. Další odkazy jsou prezentovány přehledně a na vhodných místech.

Grafický design

MICHAL MALÉNEK: PeckaDesign tvoří hezké weby, a proto je pochopitelné, že i stránky této firmy jsou na úrovni. Subjektivně vzato se mi více líbily stránky starší, ale nutno říci, že design je čistý a přehledný. V tomto případě si dovolím být přísný a musím kontatovat, že pro své klienty Pecka dělá stránky ještě líbivější, než sám pro sebe.

MARTIN SMRT: Grafika je poměrně jednoduchá, zcela v duchu moderního webu, zaměřená na poskytování přehledných informací. Vadit může snad jen nízký kontrast modrých odkazů na modrém pozadí v některých prvcích webu

Technické řešení

MICHAL MALÉNEK: Na tomto místě není co vytknout. Snad jen v patičce by nemusel být in-line styl a šlo by jej nahradit třídou.

MARTIN SMRT: Ani technickému zpracování nelze nic zásadního vytknout, kvalitní zdrojový kód i pěkná tisková verze to potvrzují.

Další informace o výsledcích WebTop100 2007:

Diskuze