Soutěž IEA 2022 – dva „Pecka“ projekty na bedně

PeckaLife

Tento rok jsme do soutěže Internet Effectiveness Awards (IEA) přihlásili dva projekty a oba stanuly na stupních vítězů. Jak jsme si vedli konkrétně?

Nejprve pár slov o samotné soutěži: IEA pořádá Asociace.biz, jíž je PeckaDesign členem už nějakých 10 let. Na rozdíl od konkurenčních soutěží, ve kterých se klade důraz zejména na technické a marketingové aspekty, je IEA postavená čistě na efektivitě. Pokud váš projekt vykazuje zajímavá čísla, máte šanci v soutěži uspět.

Za sebe musím říct, že se mi tenhle koncept líbí. Za 25 let v e–commerce businessu jsem viděl zástupy projektů, které byly například technicky skvěle řešené, ale svému provozovateli nedokázaly nic vydělat. O to víc si umístění v této soutěži cením.

Ročník IEA 2022 se konal po dvouleté „covidové“ pauze a po takové době se od něj hodně čekalo. Příjemné bylo, že i v době utahování opasků bylo vyhlášení formou galavečera, který jsme si všichni patřičně užili. Zkrátka soutěž ze starých dobrých časů, jak má být.

Přihlášené „Pecka“ projekty

Přihlásili jsme dva projekty, na kterých jsme v nedávné době pracovali:

A umístění je následující:

  • ElectroWorld.cz – 1. místo v kategorii Obchod, služby a řemesla + 2. místo v kategorii E-commerce B2C
  • Výkup Megapixel.cz – 3. místo v kategorii Obchod, služby a řemesla

Odnášíme si tak od každého kovu jeden kus, což je skvělý úspěch!

Vyhlášení IEA 2022
Vyhlášení výsledků soutěže IEA 2022

Redesign Electro World

Na redesignu ElectroWorld.cz (a současně také jeho slovenského „dvojčete“ Nay.sk) jsme pracovali od prosince 2020 do října 2021 poté, co jsme zvítězili v náročném tendru. 

Tým 14 kolegů měl 10 šibeničních měsíců, aby se vypořádal s řadou technických a uživatelských výzev, jak jsme se ostatně rozpovídali v našem jarním PeckaPodcastu. Primárním cílem bylo zlepšení uživatelského prožitku a zvýšení konverzního poměru. Sekundárním pak odstranění technologického dluhu aplikace vyvíjené v té době přes 6 let.

Obě zmíněná dvojčata mají například reaktivní frontend kompletně vytvořený ve Vue.js/Nuxt. Technologií, se kterou jsme se v roce 2020 teprve seznamovali. Frontend část komunikuje s jádrem e-shopů přes robustní REST API a musí být naprosto „SEO friendly“. To vše muselo být ve stoprocentní kondici připraveno na náročnou předvánoční covidovou sezonu 2021. Dnes mohu říct, že jsme to zvládli na jedničku.

Pro účely soutěže jsme meziročně (2021 x 2022) porovnali tři letní měsíce: červen, červenec a srpen. Letní období jsme vybrali záměrně, protože zde nebyl efekt covidových lockdownů, který by jinak čísla mohl výrazně zkreslovat.

Meziročně za tyto 3 měsíce nový e-shop vyrostl o 13 %, což v číslech Electro Worldu znamená zvýšení tržeb o 114 milionů Kč (přičtěme si navíc podobná čísla na slovenském dvojčeti Nay.sk, které v IEA nesoutěžilo).

Redesign se v tomto případě velmi vyplatil :-)

Nový výkup na Megapixel.cz

Projekt Megapixel u mě bude mít vždy speciální místo. Jednak proto, že s klientem úspěšně spolupracujeme už více než 17 let (!) a také proto, že se tehdy jednalo o náš první opravdu velký e-shop, který nás definitivně katapultoval na e-commerce dráhu. Té se držíme dodnes.

V loňském roce jsme s redesignovaným e-shopem Megapixelu vyhráli „Ecommerce projekt roku“ soutěže WebTop100. Proto jsme pro aktuální ročník IEA přihlásili sub-projekt: nový nástroj pro výkup použité fototechniky, který jsme pro klienta realizovali na konci loňského roku.

Nástroj zákazníkovi umožňuje s pomocí jednoduché výkupní kalkulačky prodat svou starou fototechniku a na protiúčet zakoupit techniku novou s možností čerpání zajímavého bonusu. To vše v rámci jedné přímočaré transakce. 

Pro účely soutěže jsme meziročně (2021 x 2022) porovnali období leden–srpen. Výkup staré techniky s využitím bonusu meziročně narostl o 242 %. Obratově se tyto transakce pohybují v řádech desítek milionů Kč, což je pro pouhý výkup velmi zajímavé číslo!

Závěrem

Chtěl bych moc poděkovat kolegům, kteří na projektech tvrdě pracovali a dosáhli těchto krásných výsledků. A samozřejmě našim klientům, bez jejichž dlouhodobé důvěry by nic z toho nevzniklo.

A co vy? Chcete taky takové efektivní e-commerce řešení? Teď už víte, na koho se obrátit :-)

Sdílet na facebooku anebo twitteru

Zpět nahoru